1. Karty SEEDS – inspiracja dla przedsiębiorców
Karty przydadzą Ci się jeśli, Twoim celem jest:
- stworzenie konkretnych rozwiązań, które pomogą rozwinąć biznes
- usprawnienie procesów sprzedaży i obsługi Klienta
- odkrycie nowych kanałów komunikacji z Klientem i budowania doświadczenia Klienta
- rozwój przedsiębiorczości
- pobudzenie kreatywności i wybicie uczestników warsztatu z ograniczających schematów
Jak to działa?
W talii znajdziesz 50 kart z konkretnymi przykładami biznesowego sukcesu. Są to opisy rzeczywistych firm i rzeczywistych działań, które podjęły, aby osiągnąć sukces. Na rewersie każdej z kart znajduje się pytanie, które może stanowić punkt wyjścia lub dalszą podpowiedź, jak wykorzystać prezentowany przykład w Twojej sytuacji. Dodatkowo w talii znajduje się 10 kart zawierających kompletny scenariusz warsztatu. W zależności od celu pracy, możesz po prostu wybrać jeden z nich. Często oprócz kart przydadzą się długopisy i mnóstwo karteczek post-it. 🙂
Pracując w podgrupach poproś uczestników o wylosowanie 5 kart na każdy zespół. Uczestnicy czytają inspirację zawartą na karcie. Następnie próbują przypomnieć sobie oraz opowiedzieć pozostałym członkom zespołu podobne przykłady z własnego doświadczenia (jak sprzedawca lub klient). W oparciu o przytoczone przykłady, grupa wypracowuje własne rozwiązanie, dostosowane do aktualnych warunków i celów. W kolejnym kroku uczestnicy biorą kolejną kartę i powtarzają proces. Po przejściu przez wszystkie 5 kart, uczestnicy dzielą się na forum swoimi pomysłami. Pomysły (spisane na kartkach post-it) umieszczane są w widocznymi miejscu. Grupa, już jako całość pracuje nad wyborem najlepszych pomysłów do dalszej analizy, np. przy pomocy ćwiczenia Clustering lub Multi-Dot-Question.
Recenzja kart:
2. Archetypy Marki – zaplanuj spójną komunikację z Klientem
Karty przydadzą Ci się jeśli, Twoim celem jest:
- zbudowanie spójnej marki osobistej lub firmowej (koło marki, persona, analiza apa i wiele innych)
- zaplanowanie komunikacji marketingowej
- stworzenie opowieści (o produkcie, o usłudze, o marce itd.)
- pomoc w lepszym zrozumieniu reakcji klientów
Jak to działa?
Karty Archetypy Marki dostępne są w dwóch podstawowych wersjach. Jako pojedynczy komplet 13 kart wraz z instrukcją oraz w opakowaniu zawierającym 5 kompletów po 13 kart. Dzięki temu możesz z nimi pracować zarówno w zespole, jak i indywidualnie. Każda z kart zawiera kilka punktów opisujących archetyp oraz autorską grafikę Gabrysi Borowczyk. Po zakupie kart otrzymasz też zestaw specjalnie przygotowanych kart pracy w wersji pdf, które pomogą Ci przeprowadzić ćwiczenia wykorzystujące m.in diagram archetypów, analizę APA, cele rozwojowe, mapę myśli, czy tworzenie persony. Karty są wykonane w minimalistycznym stylu. Dość dużych rozmiarów, co ułatwia omawianie ich w nawet nieco większej grupie. Większość uczestników poznając już sama nazwę archetypu jest w stanie dość trafnie go opisań. Dodatkowo jednak na każdej karcie znajdziemy opis w postaci kilku punktów, więc uczestnicy w dość łatwy i szybki sposób mogą się z nimi zapoznać. Karty pozwalają na pracę zarówno w warunkach biznesowych, nad marką firmową, jak i na pogłębioną pracę coachingową nad marką osobistą.
Poproś uczestników, aby zapoznali się w treścią wszystkich kart. Po chwili poproś, aby podzielili je na 3 grupy:
- Te, które w najpełniejszy sposób opisują uczestnika w kontekście zawodowym (grupa zielona)
- Te, z których uczestnik lubi czerpać, ale nie robi tego często (grupa niebieska)
- Takie, które zupełnie nie są zgodne ze sposobem działania uczestnika. (grupa szara)
Wykorzystaj kartę pracy Diagram i poproś, aby uczestnik zaznaczył na nim odpowiednim kolorem każdy z archetypów. Opowiedz, czym charakteryzują się wymiary, wokół których zorganizowane są archetypy.
Archetypy Marki w naszym sklepie online
3. Archetypki – precyzyjnie zaprojektuj swoją markę
Narzędzie przyda Ci się jeśli, Twoim celem jest:
- precyzyjna diagnoza marki osobistej lub firmowej
- mocne pogłębienie pracy analitycznej nad konkretną marką
- stworzenie zupełnie nowej marki/rebranding
- pogłębienie pracy coachingowej w obszarze zrozumienia siebie, sposobu komunikacji z otoczeniem.
- przygotowanie ważnego wystąpienia
- coaching kariery
Jak to działa?
Archetypki to narzędzie z rodziny Zwrotnicy Zmiany, które łączy silne zakorzenienie w wykorzystaniu obrazy i metafory. W zestawie znajdziemy także mnóstwo innych przydatnych elementów: kartoniki z wypowiedziami Archetypków, Archetypki same w sobie wraz z kompletem wypowiedzi, przeźrocza do stworzenia własnego Archetypka oraz ponad 20 konkretnych opisów ćwiczeń. Jest to narzędzie znacznie bardziej rozbudowane niż poprzednie i pozwala na bardzo wnikliwą pracę nad marką zarówno osobistą, jak i firmową. Mamy możliwość pracy zarówno w oparciu o opisy słowne, skojarzenia i metafory w oparciu o zdjęcia oraz (i to jest dość nowatorski i ciekawy sposób) specjalnie przygotowane przeźrocza. Na każdej z przezroczystych folii znajduje się wybrany znak graficzny. Wykorzystując specjalną kartę bazową możemy nakładać na siebie kolejne folie i z tych małych elementów budować własnego Archetypka. W toku naszej pracy zyskuje on własna indywidualność i unikalność, którą możemy w bezpośredni sposób przenieść na naszą markę. Ta innowacyjna metoda okazała się jedną z najciekawszych metod pracy na marką, jakie możemy znaleźć na naszym rodzimym rynku.
Rozdaj uczestnikom warsztatu wypowiedzi Archetypków (wszystkie z zestawu). Poproś, aby wybrali te, które marka nad która pracujecie „wypowiada” do swoich odbiorców. Pozostałe wypowiedzi każdy w uczestników oddaje osobie siedzącej po jej prawej stronie. Uczestnicy czytają nowy zestaw i w nim także szukają pasujących wypowiedzi. Wybrane odkładają na bok, a pozostałe przekazują dalej. I tak, aż do momentu, aż wszyscy uczestnicy przeczytają wszystkie grupki. Uczestnicy kolejno odczytują wypowiedzi, które wybrali. Z wybranych wypowiedzi wspólnie wybierają 15. Pozostałe odrzucają. Przy pomocy kart archetypów uczestnicy sprawdzają do jakich archetypów (wg klasyfkacji Junga) należą wybrane wypowiedzi.
Archetypki w naszym sklepie online
4. Kreatywnik – marketing i biznes
Notes przyda Ci się jeśli, Twoim celem jest:
- znalezienie pomysłów na działania marketingowe
- pobudzenie kreatywności
- stworzenie strategii marki
- zaplanowanie działań marketingowych
- odkrycie jakie obszary warto wziąć pod uwagę planując biznes
- rozwój przedsiębiorczości
Jak to działa?
To jest już druga część Kreatywnika. Pierwszy notes okazał się na tyle dużym sukcesem, że autorki postanowiły stworzyć kolejną część. Znajdziesz w nim olbrzymią ilość zadań, łamigłówek i ćwiczeń, które z rożnych stron dotykają tematu planowania i tworzenia marketingu oraz rozwijają przedsiębiorczość. Dla trenera lub nauczyciela to niezwykła baza inspiracji i gotowych ćwiczeń. Dla przedsiębiorcy – przewodnik ułatwiający planowanie rozwoju swojego biznesu. Ćwiczenia pomagają dostrzegać nowe perspektywy i pobudzają kreatywność. Dają przy tym mnóstwo dobrej zabawy.