gra dla menedżerów

Skuteczne udzielanie instrukcji z grą Digit

Jeśli masz na sali trochę przestrzeni i chcesz w nietypowy sposób wprowadzić temat udzielania instrukcji lub…. emocji w sytuacji zmiany, to mamy ćwiczenie dla Ciebie. Potrzebna Ci będzie jedna talia kart z gry Digit i do dzieła!

Udzielanie instrukcji z Digit: przebieg

Podziel uczestników na Konstruktorów oraz Członków Zespołu Budowlanego w proporcji 1: 3 (na 1 Konstruktora przypada 3 członków Zespołu). Zadaniem Konstruktora będzie udzielanie instrukcji dla Członków Zespołu Budowlanego w taki sposób, aby jak najszybciej stworzyli oni Konstrukcje zgodnie z zapisem na karcie Digit. Kartę otrzymuje on z talii od trenera. Po wykonaniu Układu, trener sprawdza poprawność ustawienia i wręcza kolejną kartę. Konstruktor zbiera swoje karty, które zostają zliczone i zamienione na punkty pod koniec rundy.

Każda konstrukcja składa się w 5 elementów.  1 element to wyciągnięta  ręka członka zespołu. Członkowie zespołu (3 osoby) mają razem 6 ramion. Oznacza to, że za każdym razem jedna osoba musi mieć wyciągnięte tylko 1 ramię. Zadaniem Członków Zespołu Budowlanego będzie poprawne reagowanie na instrukcje Konstruktora.

Konstruktor nie może pokazywać członkom grupy swojej karty aż do momentu zakończenia rozgrywki.

Gra składa się z rund. Każda runda stawia przed uczestnikami nowe wyzwania. Możesz je dowolnie dobierać zależnie od szczegółowego celu ćwiczenia. Pamiętaj, aby po każdej rundzie policzyć zebrane karty i na tablicy zapisać punkty! Odrobina rywalizacji pomoże Ci mocno zaangażować uczestników!

Przykładowe zasady kolejnych rund ćwiczenia:

  1. Uczestnicy mogą się komunikować jedynie niewerbalnie
  2. Tylko Konstruktor może mówić, uczestnicy jedynie przesuwają się. Konstruktor musi stać w określonej odległości od zespołu tak, aby nie był możliwy kontakt fizyczny
  3. Członkowie zespołu zadają pytania, Konstruktor odpowiada jedynie tak lub nie.
  4. Konstruktorzy zmieniają zespoły oraz warunki z przykładu 2.
  5. Osoba, która w poprzednim ustawieniu miała tylko 1 wysunięte ramię, zmienia zespół – podąża za swoim Konstruktorem. Staje się Łącznikiem między Konstruktorem a Zespołem – jest odpowiedzialna za przekazanie informacji o układzie na podstawie tego, co Konstruktor jej przekaże, lecz nie widzi karty. Możliwa jest pełna komunikacja.

Pierwsza runda trwa 5 min. Jeśli uczestnicy sprawnie realizują zadanie, kolejne rundy można skrócić do 3 min.

Przykładowe obszary omówienia:

  • Zasady skutecznej komunikacji
  • Zasady tworzenia zrozumiałych instrukcji
  • Udzielanie instrukcji i delegowanie dla menedżerów
  • Działanie pod presją czasu i wyniku
  • Działanie w warunkach rywalizacji
  • Emocje, jakie towarzyszą zmianie lidera zespołu
  • Dynamika tworzenia się norm zespołowych
  • Zasady tworzenia skutecznych zespołów

 

A jakie jeszcze masz pomysły na wykorzystanie gry Digit na szkoleniu?

Grę Digit znajdziesz w naszym trenerskim sklepie: https://www.gadzetytrenera.pl/digit

Zdjęcie z rozgrywki wykonane zostało przez Annę Krajewską w trakcie rozgrywki w Klubie Trenerów Biznesu. Na zdjęciu członkowie Klubu. Pozdrawiamy Was serdecznie!