4 narzędzia, które pomagają budować biznes

Z roku na rok rośnie liczba osób, które zamiast etatu wybierają rozwój własnego biznesu. Światowe prognozy pokazują, że w ciągu najbliższych lat w krajach rozwiniętych,  takie osoby mogą stanowić nawet 40% wszystkich pracujących. Według opracowania „Polskie startupy. Raport 2015” w Polsce działa ich obecnie 2,4 tys. Mamy ok. 3 mln zarejestrowych działalności gospodarczych. Równolegle rośnie zapotrzebowanie na usługi wspierające te firmy w budowaniu rentownego biznesu, m.in. coaching marki lub warsztaty pobudzające myślenie przedsiębiorcze. Poznaj najlepsze narzędzia, które pomagają budować dochodowy biznes.

1. Karty SEEDS – inspiracja dla przedsiębiorców

przedsiebiorczosc

Karty przydadzą Ci się jeśli, Twoim celem jest:

  • stworzenie konkretnych rozwiązań, które pomogą rozwinąć biznes
  • usprawnienie procesów sprzedaży i obsługi Klienta
  • odkrycie nowych kanałów komunikacji z Klientem i budowania doświadczenia Klienta
  • rozwój przedsiębiorczości
  • pobudzenie kreatywności i wybicie uczestników warsztatu z ograniczających schematów

Jak to działa?

W talii znajdziesz 50 kart z konkretnymi przykładami biznesowego sukcesu. Są to opisy rzeczywistych firm i rzeczywistych działań, które podjęły, aby osiągnąć sukces. Na rewersie każdej z kart znajduje się pytanie, które może stanowić punkt wyjścia lub dalszą podpowiedź, jak wykorzystać prezentowany przykład w Twojej sytuacji. Dodatkowo w talii znajduje się 10 kart zawierających kompletny scenariusz warsztatu. W zależności od celu pracy, możesz po prostu wybrać jeden z nich. Często oprócz kart przydadzą się długopisy i mnóstwo karteczek post-it. 🙂

Pracując w podgrupach poproś uczestników o wylosowanie 5 kart na każdy zespół. Uczestnicy czytają inspirację zawartą na karcie. Następnie próbują przypomnieć sobie oraz opowiedzieć pozostałym członkom zespołu podobne przykłady z własnego doświadczenia (jak sprzedawca lub klient). W oparciu o przytoczone przykłady, grupa wypracowuje własne rozwiązanie, dostosowane do aktualnych warunków i celów. W kolejnym kroku uczestnicy biorą kolejną kartę i powtarzają proces. Po przejściu przez wszystkie 5 kart, uczestnicy dzielą się na forum swoimi pomysłami. Pomysły (spisane na kartkach post-it) umieszczane są w widocznymi miejscu. Grupa, już jako całość pracuje nad wyborem najlepszych pomysłów do dalszej analizy, np. przy pomocy ćwiczenia Clustering lub Multi-Dot-Question.

Recenzja kart:

Seeds w naszym sklepie online

 

2. Archetypy Marki – zaplanuj spójną komunikację z Klientem

karty gabrysie borowczyk promarka

Karty przydadzą Ci się jeśli, Twoim celem jest:

  • zbudowanie spójnej marki osobistej lub firmowej (koło marki, persona, analiza apa i wiele innych)
  • zaplanowanie komunikacji marketingowej
  • stworzenie opowieści (o produkcie, o usłudze, o marce itd.)
  • pomoc w lepszym zrozumieniu reakcji klientów

Jak to działa?

Karty Archetypy Marki dostępne są w dwóch podstawowych wersjach. Jako pojedynczy komplet 13 kart wraz z instrukcją oraz w opakowaniu zawierającym 5 kompletów po 13 kart. Dzięki temu możesz z nimi pracować zarówno w zespole, jak i indywidualnie. Każda z kart zawiera kilka punktów opisujących archetyp oraz autorską grafikę Gabrysi Borowczyk. Po zakupie kart otrzymasz też zestaw specjalnie przygotowanych kart pracy w wersji pdf, które pomogą Ci przeprowadzić ćwiczenia wykorzystujące m.in diagram archetypów, analizę APA, cele rozwojowe, mapę myśli, czy tworzenie persony. Karty są wykonane w minimalistycznym stylu. Dość dużych rozmiarów, co ułatwia omawianie ich w nawet nieco większej grupie. Większość uczestników poznając już sama nazwę archetypu jest w stanie dość trafnie go opisań. Dodatkowo jednak na każdej karcie znajdziemy opis w postaci kilku punktów, więc uczestnicy w dość łatwy i szybki sposób mogą się z nimi zapoznać. Karty pozwalają na pracę zarówno w warunkach biznesowych, nad marką firmową, jak i na pogłębioną pracę coachingową nad marką osobistą.

Poproś uczestników, aby zapoznali się w treścią wszystkich kart. Po chwili poproś, aby podzielili je na 3 grupy:

  1. Te, które w najpełniejszy sposób opisują uczestnika w kontekście zawodowym (grupa zielona)
  2. Te, z których uczestnik lubi czerpać, ale nie robi tego często (grupa niebieska)
  3. Takie, które zupełnie nie są zgodne ze sposobem działania uczestnika. (grupa szara)

Wykorzystaj kartę parchetypy marki gabrysia borowczykracy Diagram i poproś, aby uczestnik zaznaczył na nim odpowiednim kolorem każdy z archetypów. Opowiedz, czym charakteryzują się wymiary, wokół których zorganizowane są archetypy.

 

 

 

 

 

 

Archetypy Marki w naszym sklepie online

 

3. Archetypki – precyzyjnie zaprojektuj swoją markę

archetypy marki zwrotnica łoza dzidowska

Narzędzie przyda Ci się jeśli, Twoim celem jest:

  • precyzyjna diagnoza marki osobistej lub firmowej
  • mocne pogłębienie pracy analitycznej nad konkretną marką
  • stworzenie zupełnie nowej marki/rebranding
  • pogłębienie pracy coachingowej w obszarze zrozumienia siebie, sposobu komunikacji z otoczeniem.
  • przygotowanie ważnego wystąpienia
  • coaching kariery

Jak to działa?

Archetypki to narzędzie z rodziny Zwrotnicy Zmiany, które łączy silne zakorzenienie w wykorzystaniu obrazy i metafory. W zestawie znajdziemy także mnóstwo innych przydatnych elementów: kartoniki z wypowiedziami Archetypków, Archetypki same w sobie wraz z kompletem wypowiedzi, przeźrocza do stworzenia własnego Archetypka oraz ponad 20 konkretnych opisów ćwiczeń. Jest to narzędzie znacznie bardziej rozbudowane niż poprzednie i pozwala na bardzo wnikliwą pracę nad marką zarówno osobistą, jak i firmową. Mamy możliwość pracy zarówno w oparciu o opisy słowne, skojarzenia i metafory w oparciu o zdjęcia oraz (i to jest dość nowatorski i ciekawy sposób) specjalnie przygotowane przeźrocza. Na każdej z przezroczystych folii znajduje się wybrany znak graficzny. Wykorzystując specjalną kartę bazową możemy nakładać na siebie kolejne folie i z tych małych elementów budować własnego Archetypka. W toku naszej pracy zyskuje on własna indywidualność i unikalność, którą możemy w bezpośredni sposób przenieść na naszą markę. Ta innowacyjna metoda okazała się jedną z najciekawszych metod pracy na marką, jakie możemy znaleźć na naszym rodzimym rynku.

Rozdaj uczestnikom warsztatu wypowiedzi Archetypków (wszystkie z zestawu). Poproś, aby wybrali te, które marka nad która pracujecie „wypowiada” do swoich odbiorców. Pozostałe wypowiedzi każdy w uczestników oddaje osobie siedzącej po jej prawej stronie. Uczestnicy czytają nowy zestaw i w nim także szukają pasujących wypowiedzi. Wybrane odkładają na bok, a pozostałe przekazują dalej. I tak, aż do momentu, aż wszyscy uczestnicy przeczytają wszystkie grupki. Uczestnicy kolejno odczytują wypowiedzi, które wybrali. Z wybranych wypowiedzi wspólnie wybierają 15. Pozostałe odrzucają. Przy pomocy kart archetypów uczestnicy sprawdzają do jakich archetypów (wg klasyfkacji Junga) należą wybrane wypowiedzi.

 

Archetypki w naszym sklepie online

 

4. Kreatywnik – marketing i biznes

Znalezione obrazy dla zapytania kreatywnik marketing i biznes

Notes przyda Ci się jeśli, Twoim celem jest:

  • znalezienie pomysłów na działania marketingowe
  • pobudzenie kreatywności
  • stworzenie strategii marki
  • zaplanowanie działań marketingowych
  • odkrycie jakie obszary warto wziąć pod uwagę planując biznes
  • rozwój przedsiębiorczości

 

Jak to działa?

To jest już druga część Kreatywnika. Pierwszy notes okazał się na tyle dużym sukcesem, że autorki postanowiły stworzyć kolejną część. Znajdziesz w nim olbrzymią ilość zadań, łamigłówek i ćwiczeń, które z rożnych stron dotykają tematu planowania i tworzenia marketingu oraz rozwijają przedsiębiorczość. Dla trenera lub nauczyciela to niezwykła baza inspiracji i gotowych ćwiczeń. Dla przedsiębiorcy – przewodnik ułatwiający planowanie rozwoju swojego biznesu. Ćwiczenia pomagają dostrzegać nowe perspektywy  i pobudzają kreatywność. Dają przy tym mnóstwo dobrej zabawy.

Kreatywnik. Marketing i biznes w naszym sklepie online